Sampai Gugur Bintang Di Langit, Islam Tetap Dijunjung Tinggi

Salam Pembuka Kata

Followers

Visitor Counter

Saturday, June 11, 2011

3 Line@PEKIDA-Mau Saman Pengarah KL Gangster

Assalamualaikum,

Terlebih dahulu aku ingin nyatakan disini aku bukan lah anggota double seven@77 yang merupakan serpihan PEKIDA Malaysia. Banyak penafsiran kumpulan-kumpulan ini serta penafian yang dilakukan, namun yang pasti mereka adalah dari akar yang sama.


Aku malas nak cerita bab-bab PEKIDA nih..Kampung aku boleh dikatakan Kubu kuat PEKIDA..dah paham sangat la..
Aku nak cerita bab PEKIDA mau saman pengarah KL Gangster, Syamsul Yusof kerana dianggap telah mencemarkan imej bangsa Melayu dengan menggunakan kata kunci rahsia pertubuhan itu. Bukan itu sahaja, pengarah Kongsi, Farid Kamil juga akan di saman oleh PEKIDA. Ini adalah kerana penggunaan kata kunci rahsia mereka sejak sekian lama iaitu, Ayahanda, Abang Long, dan Kawasan.

Gelaran-gelaran yang diberikan seluruh Malaysia dah tau, malah boleh buat main-main lagi. Matlamat Pekida memang baik, tapi hasil dari pemerhatian aku ramai yang tak baik dari baik. Matlamat sesetengah ahli PEKIDA sekarang yang sudah jauh terpesong, bukan untuk membela tetapi lebih kepada berbangga kononnya dia lah hebat, kaki pukul, samseng kampung.


Mereka juga kurang dalam menonjolkan diri jika isu yang menyentuh Bangsa Melayu dan Islam dibangkitkan..sepatutnya mereka lah kumpulan pertama bangun membela hak-hak melayu. Agaknya sebab itu lah Ibrahim Ali tubuhkan Perkasa.

Agaknya PEKIDA nak saman sebab apa? adakah sudah termaktub penggunaan perkataan kata kunci ini ekslusif kepada ahli PEKIDA sahaja? Rasanya tak perlu buang duit kot.

Psst: MANIA '77' tiada kaitan mana-mana kumpulan

7 comments:

Anonymous said...

salam..ana stuju pndgn bro.mntk izin share ek?tq

hafiz said...

ambik la bro...
semua tu sekadar pandangan aku saja

buaya said...

salam ziarah

jom ke blog buaya dan jadi follower sekali k

Anonymous said...

Ala boleh jalan la pakida bodoh..
ini la melayu baru naik sikit ada pihak tak puas hati, sedar la sikit pakida bodoh oii,kamu 2 bukan persatuan islam tp rakyat sudah melebelkan kamu persatuan ganster/samseng taik kucing.

aku pn org melayu islam tp tak ada la smpai taksub buah sana buah sini,sampai nk buat undang2 sndr..khaak ptuuiih pakida..

hafiz said...

sabaq..
walaubagaimana pun mereka tetap ada peranan walaupun kita tak suka sangat kepada mereka

Anonymous said...

bro hafiz gua setuju lu kuarkan hal ni.. sbg melayu n islam jgn terlampau xtreme sgt..mana yg baik kita guna pakai mana yg buruk buang jauh2...

pada mana2 org yg mgaku pekida@3line tu bersihkan dri sendri dulu ok..

hafiz said...

Tak salah berkumpulan..
tetapi biarlah kumpulan itu mendekatkan diri kita kepada allah, bukan menjadikan kita lebih jauh